Dieta oczyszczająca

Istnieją dwie popularne szkoły detoksykacji organizmu – całkowita głodówka albo wprowadzenie specyficznego planu żywieniowego na okres od kilku do nawet kilkudziesięciu dni. O ile to pierwsze rozwiązanie posiada wielu sympatyków to nieprzyjmowanie pokarmów stoi w sprzeczności do jakichkolwiek badań medycznych i dietetycznych.

Dlatego dzisiaj przyjrzymy się diecie oczyszczającej i temu co powinna zawierać, aby oczyścić nasz organizm z toksyn. Najważniejsze w przypadku takiej diety są płyny – dużą popularnością cieszy się między innymi dieta oparta na sokach owocowych i warzywnych – nie powinniśmy stosować jej jednak dłużej niż tydzień dostarcza bowiem bardzo małą ilość kalorii. Z drugiej jednak strony bogata w witaminy i składniki mineralne pozwala przywrócić organizm do optymalne formy.

Inne rozwiązanie to oprócz spożywania dużej ilości soków warzywno-owocowych jest dołączenie do nich niewielkich i lekkostrawnych posiłków. Taki rodzaj diety oczyszczającej (często nazywany półgłodówką) możemy wydłużyć spokojnie do okresu kilku tygodni – oczywiście w zależności od uwarunkowań naszego organizmu.

Podstawą oczyszczenia organizmu jest przede wszystkim detoksykacja układu pokarmowego. Można tego dokonać przyjmując duże ilości błonnika. Błonnik zawarty jest w szerokiej gamie produktów spożywczych w tym przypadku zależy nam jednak na dostarczeniu go w jak najczystszej formie. Właśnie dlatego warto sięgnąć po błonnik witalny – przyjmowany w odpowiednio wydzielonych dawkach może stać się codziennym suplementem naszej diety regulującym wagę, dbającym o całkowitą detoksykację organizmu i poszczególnych organów wewnętrznych.

Poszukując sprawdzonego i bezpiecznego błonnika naturalnego warto sięgnąć po Fivren – przystępny cenowo i zbierający pozytywne opinie wśród lekarzy oraz specjalistów ds. zdrowego odżywiania.